در جلسه ای به دعوت نماینده مردم اردکان ، نیازهای آبی صنایع مستقر در شهرستان اردکان و منطقه ویژه اقتصادی فولاد این شهرستان و راههای تامین آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه که مدیران آب منطقه ای و آبفا ی استان و مدیران صنعت فولاد شهرستان اردکان حضور داشتند، با بیان اینکه حفظ حیات استان یزد در گروی انتقال منابع جدید آب به این استان است، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به جلسه اخیر با وزیر نیرو و صدور مجوز برگزاری مناقصه 200 کیلومتر از 350 کیلومتر خط دوم انتقال آب به استان یزد،و پیگیری مسئولان استان برای انتخاب پیمانکار،ان شاء ا.. طی چند روز آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه عظیم باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که استفاده بهینه و مدیریت منابع آبی از مقوله های ضروری کشور است که این امر در استان کویری یزد بسیار شاخص و اثرگذار است افزود: کمبود منابع آبی به عنوان یک عامل محدود کننده در توسعه صنعتی و اقتصادی استان جلوه گر شده که لازم است در زمینه مدیریت منابع آبی برنامه ریزی مطلوب صورت گیرد تا در زمینه عرضه و مصرف با توجه به وضعیت موجود به یک تعادل نسبی دست یافت.

نماینده مردم اردکان همچنین با توجه به چند جلسه اخیر خود با وزیر نیرو و قول مساعد و تاکید ایشان مبنی بر ضرورت تامین آب صنایع اردکان، از مسئولان امر خواست تا نسبت به این امر توجه لازم را مبذول دارند.

محمدرضا تابش با اشاره به اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهری اردکان و آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در آینده نزدیک، استفاده بهینه از پساب تصفیه شده فاضلاب را بعنوان یکی از سریعترین روشهای تامین آب صنایع عنوان نمود و از مدیران مربوطه خواست تا در این زمینه راهکارهای اجرایی لازم را ارائه دهند و برای تسریع در اجرای این پروژه از مدیران واحدهای صنعتی درخواست نمود تا با خرید انشعاب فاضلاب از هم اکنون بخشی از بار مالی آنرا تامین نموده تا زمان بهره برداری را تقلیل دهند.

در این جلسه هریک از حاضرین نقطه نظرات خود را مطرح نمودند و در نهایت تصمیماتی در خصوص چگونگی تامین آب صنایع،نحوه استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در حوزه صنعت،تعیین تکلیف سهمیه آب و زمین واحدهایی که مدتهاست راکد مانده اند اتخاذ شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا